Lejek sprzedażowy to pojęcie, które zadomowiło się w obecnym marketingu na dobre. Jego główną zaletą jest wysoka skuteczność sprzedaży i lepsze ukierunkowanie reklamy. Nie dziwi więc fakt, że lejków używają obecnie niemal wszystkie firmy oferujące dobra lub usługi. Z całą pewnością, możesz tę technikę wprowadzić również w swoim biznesie.
Czym jest lejek sprzedażowy?
Lejek sprzedażowy to cała gama marketingowych działań, podzielonych na fazy. Każdy kolejny etap to bardziej szczegółowa weryfikacja bazy klientów, tak, aby wyłonić osoby najbardziej zainteresowane ofertą. Zadaniem lejka jest doprowadzenie klientów do finalizacji transakcji. Technika pozwala selekcjonować odbiorców. Na początku lej jest szeroki i mieszczą się w nim wszystkie osoby odwiedzające stronę, im niżej schodzimy, tym klientów jest mniej, a na końcu zostają tylko Ci, z którymi wiążemy największe nadzieje na przyszłość. Budowa lejka polega na obserwacji klientów i ich zachowań na stronie internetowej. Aby spełnić oczekiwania odbiorców, niezbędna jest skrupulatna analiza i dobra strategia.
Co daje lejek sprzedażowy?
W Twoim biznesie może przynieść zdumiewające rezultaty. Dzięki niemu dostarczysz wartościowe leady handlowcom. Poza tym poznasz prawdziwe oczekiwania klientów i dobierzesz do nich optymalną strategię. Lejki sprzedażowe sprzyjają budowaniu wartościowej kampanii sprzedażowej w internecie i efektywnej organizacji pracy. Dzięki nim uzyskasz odpowiedź na palące pytania. Pamiętaj, że im więcej osób będzie w lejku na początku, tym większa szansa na uzyskanie satysfakcjonujących rezultatów w przyszłości. Zacznij zarabiać więcej!