Skip to content
Schober

Schober

Primary Menu
  • Biznes
  • Marketing internetowy
  • Sprzedaż
  • Reklama
  • Porady
  • Pozostałe
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Sprzedaż
  • Techniki neuromarketingu
  • Sprzedaż

Techniki neuromarketingu

admin 1 grudnia 2022
15

Neuromarketing polega na zastosowaniu nauki do marketingu, aby spróbować dowiedzieć się, jakie będą zachowania konsumentów w odpowiedzi na określone bodźce. Wydaje się, że proces zakupowy w mózgu rozwijałby się w następujący sposób: widzimy produkt, próbujemy go, oceniamy, czy go kupić, czy nie, i ewentualnie dokonujemy zakupu.

Jednak proces zakupu w przypadku mózgu jest znacznie bardziej złożony i bierze w nim udział wiele innych elementów, takich jak emocje, motywacja, intuicja, impulsy itp. Z tego powodu neuromarketing analizuje, jak zbieramy informacje z zewnątrz poprzez nasze pięć zmysłów: smak, dotyk, wzrok, słuch i węch.

Podstawy wykorzystywane przez neuromarketing

Techniki neuromarketingu według renomowanego portalu https://proreklama.pl opierają się na trzech podstawowych filarach:

Przyciąganie uwagi

W dzisiejszych czasach jako konsumenci jesteśmy poddawani dużej ilości bodźców w telewizji, w telefonie komórkowym, w komputerze, na ulicy, więc przykucie naszej uwagi może być początkiem procesu zakupowego.

Do sklepu z ubraniami może nas przyciągać ekspozycja okienna, sposób ułożenia ubrań, czy też zapachy. Jednak nawet jeśli sklep przykuł naszą uwagę, to zanim zdecydujemy się na zakup, jest jeszcze wiele innych etapów i nie zawsze przechodzimy przez te same etapy, a czasem nawet działamy pod wpływem impulsu.

Sprzedaż doświadczeń

Marki nie sprzedają już bezpośrednio swoich produktów lub usług, ale raczej doświadczenia, które ich produkt lub usługa może dostarczyć. Marka samochodowa nie sprzedaje już samochodów, sprzedaje przygodę, wolność, cieszenie się drogą…

Generowanie emocji

Kolejnym z podstawowych filarów neuromarketingu są emocje. Kiedy marki sprzedają nam doświadczenia, generują w nas emocje, a te emocje pozwalają nam identyfikować się z tą marką i stać się lojalnymi klientami. Udowodniono, że konsumenci, którzy czują emocjonalną więź z marką, kupują więcej lub dokonują powtórnych zakupów.

Codzienne przykłady neuromarketingu

Coś tak prostego jak wózek na zakupy w każdym supermarkecie jest już przykładem neuromarketingu. Wózki na zakupy są duże z myślą, że jak będą miały więcej miejsca to więcej kupimy. Rzeczywiście, nawet jeśli idziemy do supermarketu z listą zakupów lub wiemy już, co musimy kupić, na koniec zawsze kupujemy więcej rzeczy i zapełniamy wózek.

W supermarketach można znaleźć wiele innych przykładów wykorzystania technik neuromarketingu, jak np. sposób ułożenia żywności. Często zdarza się, że podstawowe produkty spożywcze umieszczane są na końcu supermarketu, aby trzeba było przejrzeć całą powierzchnię i kupić więcej.

Innym wyraźnym przykładem neuromarketingu są sklepy z perfumami. Zazwyczaj bardzo ładnie pachną i zachęcają do zakupu swoich perfum. Powód jest oczywisty: nikt nie kupi perfum w perfumerii o brzydkim zapachu.

Continue Reading

Poprzedni: Najlepsze aplikacje dla firm – na jakie postawić?
Następny: Kampanie reklamowe w Google Ads – czym są, jak działają, jakie korzyści przynoszą?

Zobacz także

Co to jest lejek sprzedażowy?
  • Sprzedaż

Co to jest lejek sprzedażowy?

admin 19 czerwca 2021
Jak zacząć sprzedawać produkty w Internecie?
  • Sprzedaż

Jak zacząć sprzedawać produkty w Internecie?

admin 11 kwietnia 2020

Lista artykułów

Kampanie reklamowe w Google Ads – czym są, jak działają, jakie korzyści przynoszą?
  • Reklama

Kampanie reklamowe w Google Ads – czym są, jak działają, jakie korzyści przynoszą?

admin 23 października 2023
Zależy Ci na jak najszybszym dotarciu oferty do użytkowników? Dobrym rozwiązaniem mogą być kampanie reklamowe w Google...
Czytaj dalej Read more about Kampanie reklamowe w Google Ads – czym są, jak działają, jakie korzyści przynoszą?
Techniki neuromarketingu 15
  • Sprzedaż

Techniki neuromarketingu

1 grudnia 2022
Najlepsze aplikacje dla firm – na jakie postawić? Firma aplikacje
  • Porady

Najlepsze aplikacje dla firm – na jakie postawić?

12 sierpnia 2022
4 najgorsze błędy w obsłudze klienta- unikaj ich! Sklep
  • Porady

4 najgorsze błędy w obsłudze klienta- unikaj ich!

12 maja 2022
Charakterystyka branży FMCG FMCG
  • Porady

Charakterystyka branży FMCG

11 maja 2022

Biznes

pexels-energepiccom-159888
  • Biznes

Kasyno – pomysł na własny biznes! 

admin 30 sierpnia 2021
Biznes online Biznes online
  • Biznes

Biznes online

18 czerwca 2021

Sprzedaż

15
  • Sprzedaż

Techniki neuromarketingu

admin 1 grudnia 2022
Co to jest lejek sprzedażowy? Co to jest lejek sprzedażowy?
  • Sprzedaż

Co to jest lejek sprzedażowy?

19 czerwca 2021

Również cię zainteresuje

Kampanie reklamowe w Google Ads – czym są, jak działają, jakie korzyści przynoszą?
  • Reklama

Kampanie reklamowe w Google Ads – czym są, jak działają, jakie korzyści przynoszą?

admin 23 października 2023
15
  • Sprzedaż

Techniki neuromarketingu

admin 1 grudnia 2022
Firma aplikacje
  • Porady

Najlepsze aplikacje dla firm – na jakie postawić?

admin 12 sierpnia 2022
Sklep
  • Porady

4 najgorsze błędy w obsłudze klienta- unikaj ich!

admin 12 maja 2022
Copyright © 2025 All rights reserved.