Skip to content
Schober

Schober

Primary Menu
  • Biznes
  • Marketing internetowy
  • Sprzedaż
  • Reklama
  • Porady
  • Pozostałe
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Porady
  • 4 najgorsze błędy w obsłudze klienta- unikaj ich!
  • Porady

4 najgorsze błędy w obsłudze klienta- unikaj ich!

admin 12 maja 2022
Sklep

Wstrzymywanie się bez końca – to jeden z podstawowych błędów. Zapewne, jak każdy z nas, po prostu kochasz, kiedy dzwonisz do firmy, a ona zawiesza Cię i każe czekać w kolejce na rozmowę, pozwalając ci w kółko słuchać ich ostatniej zawieszonej, nagranej prezentacji sprzedażowej. Czy uważasz, że normalną praktyką biznesową dla sprzedawcy detalicznego jest proszenie Cię o „poczekanie minuty”, podczas gdy znikają na tyłach sklepu na dziesięć, piętnaście, trzydzieści minut lub dłużej? Ludzie robią rzeczy przez telefon, których nigdy nie zrobiliby osobiście. Tak czy inaczej, to zły interes, gdy zostawiasz klienta w zawieszeniu, a przynajmniej nie wracasz, aby poinformować klienta, jak długo jeszcze ma czekać. Sorry, taki mamy klimat- żyjemy w świecie, gdzie każdy się spieszy. Minuta, dwie, trzy- są dla klientów bezcenne. Każ im czekać, a na 90% już ich straciłeś.

1) Niegrzeczny kontakt z klientem

Jak mówi przysłowie, nawet jeśli klient się myli, to klient ma zawsze rację. Nigdy nie ma powodu, by być niegrzecznym wobec klienta. Jeśli klient jest wobec ciebie niegrzeczny, pozwól mu się wyluzować i pamiętaj, że jego zachowanie nie jest atakiem wymierzonym w ciebie osobiście. Zawsze pamiętaj, że dopóki zachowujesz spokój i kontrolę, możesz zająć się przyczyną gniewu klienta.

2) Ignorowanie problemu

Zignorowanie problemu klienta nie sprawi, że zniknie. To samo można powiedzieć o poprawkach, które działają dla firmy, ale nie dla klienta. Niektórzy klienci mają problemy z usługą lub produktem, który nie pasuje do żadnej kategorii. To są problemy, które wymagają szczególnej uwagi, a nie standardowych odpowiedzi. Zbyt wiele firm ignoruje to i próbuje zastosować metodę rozwiązywania reklamacji „jeden rozmiar dla wszystkich”. Firmy muszą zdać sobie sprawę, że ich polityka musi być dopasowana do potrzeb klienta, a nie odwrotnie.

3) Sprawienie, by klient musiał zrobić mentalnego fikołka w celu zwrotu pieniędzy lub wymiany.

Niedawno musiałem zwrócić produkt do krajowej sieci księgarni. Zanim recepcjonista zwrócił mi pieniądze, poprosił mnie o wszelkiego rodzaju dane osobowe. Odmówiłem podania tych informacji. Wyjaśniłem, że nie podałem tych informacji podczas pierwotnego zakupu i nie widziałem celu ich przekazania w celu uzyskania zwrotu pieniędzy. Po 15 minutach i wizycie kierownika sklepu w końcu ustąpili i zwrócili mi pieniądze. Czas spędzony w kolejce plus czas poświęcony na zwrot pieniędzy w sumie wyniósł 20 minut. Ta firma zmarnowała 20 minut czasu klienta, starając się zdobyć informacje. Jeśli musisz zlekceważyć czas swojego klienta, aby zebrać profil marketingowy, pokonujesz swój długoterminowy cel marketingowy, którym jest utrzymanie bazy zadowolonych klientów, którzy dokonują wielokrotnych zakupów.

Artykuł powstał dzięki opiniom klientów zamieszczonych na portalu BezTajemnic.pl.

Continue Reading

Poprzedni: Charakterystyka branży FMCG
Następny: Najlepsze aplikacje dla firm – na jakie postawić?

Zobacz także

Firma aplikacje
  • Porady

Najlepsze aplikacje dla firm – na jakie postawić?

admin 12 sierpnia 2022
FMCG
  • Porady

Charakterystyka branży FMCG

admin 11 maja 2022
Blog
  • Porady

Pozycjonowanie strony sklepu internetowego

admin 13 kwietnia 2022
Własna firma – co może Cię zaskoczyć?
  • Biznes
  • Porady

Własna firma – co może Cię zaskoczyć?

admin 28 listopada 2020

Lista artykułów

Kampanie reklamowe w Google Ads – czym są, jak działają, jakie korzyści przynoszą?
  • Reklama

Kampanie reklamowe w Google Ads – czym są, jak działają, jakie korzyści przynoszą?

admin 23 października 2023
Zależy Ci na jak najszybszym dotarciu oferty do użytkowników? Dobrym rozwiązaniem mogą być kampanie reklamowe w Google...
Czytaj dalej Read more about Kampanie reklamowe w Google Ads – czym są, jak działają, jakie korzyści przynoszą?
Techniki neuromarketingu 15
  • Sprzedaż

Techniki neuromarketingu

1 grudnia 2022
Najlepsze aplikacje dla firm – na jakie postawić? Firma aplikacje
  • Porady

Najlepsze aplikacje dla firm – na jakie postawić?

12 sierpnia 2022
4 najgorsze błędy w obsłudze klienta- unikaj ich! Sklep
  • Porady

4 najgorsze błędy w obsłudze klienta- unikaj ich!

12 maja 2022
Charakterystyka branży FMCG FMCG
  • Porady

Charakterystyka branży FMCG

11 maja 2022

Biznes

pexels-energepiccom-159888
  • Biznes

Kasyno – pomysł na własny biznes! 

admin 30 sierpnia 2021
Biznes online Biznes online
  • Biznes

Biznes online

18 czerwca 2021

Sprzedaż

15
  • Sprzedaż

Techniki neuromarketingu

admin 1 grudnia 2022
Co to jest lejek sprzedażowy? Co to jest lejek sprzedażowy?
  • Sprzedaż

Co to jest lejek sprzedażowy?

19 czerwca 2021

Również cię zainteresuje

Kampanie reklamowe w Google Ads – czym są, jak działają, jakie korzyści przynoszą?
  • Reklama

Kampanie reklamowe w Google Ads – czym są, jak działają, jakie korzyści przynoszą?

admin 23 października 2023
15
  • Sprzedaż

Techniki neuromarketingu

admin 1 grudnia 2022
Firma aplikacje
  • Porady

Najlepsze aplikacje dla firm – na jakie postawić?

admin 12 sierpnia 2022
Sklep
  • Porady

4 najgorsze błędy w obsłudze klienta- unikaj ich!

admin 12 maja 2022
Copyright © 2025 All rights reserved.