Skip to content
Schober

Schober

Primary Menu
  • Biznes
  • Marketing internetowy
  • Sprzedaż
  • Reklama
  • Porady
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Porady
  • Charakterystyka branży FMCG
  • Porady

Charakterystyka branży FMCG

admin 11 maja 2022
FMCG

Warto zacząć od rozwinięcia skrótu FMCG, całość brzmi – Fast Moving Consumer Goods. Jest to nic innego jak zapewnienie konsumentom dostępu do produktów pierwszej potrzeby, czyli artykułów spożywczych lub środków czystości oraz pozostałych towarów – na przykład alkoholu czy papierosów w korzystnych cenach. Całość tych wyrobów najczęściej jest wytwarzana w masowej ilości, tak aby dotrzeć do jak największej grupy potencjalnych klientów.

MIEJSCA SPRZEDAŻY FMCG

Branża FMCG jest jednym z fundamentów krajowych gospodarek. To właśnie dzięki niej napędzany jest proces produkcyjny. Poszczególne marki wytwarzają swoje popularne towary, które sprzedawane są nabywcom. Towarzyszy temu marketing mający wypromować produkt i dodatkowo wzmocnić dystrybucję. W drugiej połowie XX wieku, podstawowe artykuły kupowało się w mniejszych sklepach, potem powstawały większe miejsca – markety, supermarkety i hipermarkety gromadzące wszystkie najpotrzebniejsze do życia rzeczy w jednym punkcie.

Nie omieszkaj też odwiedzić strony https://bydgoszczinfo.pl, gdzie możesz przeczytać interesujące ciekawostki, a przy okazji sprawdzić piękne miejsca na urlop w Bydgoszczy.

POJAWIENIE SIĘ INTERNETU

Rozwój technologiczny wytworzył nową przestrzeń do promocji towarów. Powstawanie kolejnych stron internetowych umożliwiało sprzedaż online. Wykształcił się Search Engine Marketing (SEM) promujący konkretne wyroby na jak najwyższych pozycjach po wpisaniu hasła do wyszukiwarki. Szybkość dostarczania przesyłek kurierskich przyczyniła się do wprowadzenia do oferty towarów spożywczych o krótkiej dacie ważności (owoce, warzywa, ryby, mięso itp.). Obecnie przez Internet można kupić większość przedmiotów pierwszej potrzeby. To wszystko sprawia, że branża FMCG działa coraz szybciej i na większą skalę. Daje się znaleźć w tym dużo plusów, ale dostrzegalne są też minusy – m. in. sporo liczba odpadów wpływająca niekorzystnie na naturalne środowisko.

Continue Reading

Poprzedni: Pozycjonowanie strony sklepu internetowego
Następny: 4 najgorsze błędy w obsłudze klienta- unikaj ich!

Zobacz także

Najlepsze aplikacje dla firm – na jakie postawić?
  • Porady

Najlepsze aplikacje dla firm – na jakie postawić?

12 sierpnia 2022
4 najgorsze błędy w obsłudze klienta- unikaj ich!
  • Porady

4 najgorsze błędy w obsłudze klienta- unikaj ich!

12 maja 2022
Pozycjonowanie strony sklepu internetowego
  • Porady

Pozycjonowanie strony sklepu internetowego

13 kwietnia 2022
Własna firma – co może Cię zaskoczyć?
  • Biznes
  • Porady

Własna firma – co może Cię zaskoczyć?

28 listopada 2020

Lista artykułów

Techniki neuromarketingu
  • Sprzedaż

Techniki neuromarketingu

admin 1 grudnia 2022
Neuromarketing polega na zastosowaniu nauki do marketingu, aby spróbować dowiedzieć się, jakie będą zachowania konsumentów w odpowiedzi...
Czytaj dalej
Najlepsze aplikacje dla firm – na jakie postawić?

Najlepsze aplikacje dla firm – na jakie postawić?

12 sierpnia 2022
4 najgorsze błędy w obsłudze klienta- unikaj ich!

4 najgorsze błędy w obsłudze klienta- unikaj ich!

12 maja 2022
Charakterystyka branży FMCG FMCG

Charakterystyka branży FMCG

11 maja 2022
Pozycjonowanie strony sklepu internetowego

Pozycjonowanie strony sklepu internetowego

13 kwietnia 2022

Biznes

Kasyno – pomysł na własny biznes! 
  • Biznes

Kasyno – pomysł na własny biznes! 

admin 30 sierpnia 2021
Biznes online

Biznes online

18 czerwca 2021

Sprzedaż

Techniki neuromarketingu
  • Sprzedaż

Techniki neuromarketingu

admin 1 grudnia 2022
Co to jest lejek sprzedażowy?

Co to jest lejek sprzedażowy?

19 czerwca 2021

Również cię zainteresuje

Techniki neuromarketingu
  • Sprzedaż

Techniki neuromarketingu

1 grudnia 2022
Najlepsze aplikacje dla firm – na jakie postawić?
  • Porady

Najlepsze aplikacje dla firm – na jakie postawić?

12 sierpnia 2022
4 najgorsze błędy w obsłudze klienta- unikaj ich!
  • Porady

4 najgorsze błędy w obsłudze klienta- unikaj ich!

12 maja 2022
Charakterystyka branży FMCG FMCG
  • Porady

Charakterystyka branży FMCG

11 maja 2022
Copyright © All rights reserved.