
Warto zacząć od rozwinięcia skrótu FMCG, całość brzmi – Fast Moving Consumer Goods. Jest to nic innego jak zapewnienie konsumentom dostępu do produktów pierwszej potrzeby, czyli artykułów spożywczych lub środków czystości oraz pozostałych towarów – na przykład alkoholu czy papierosów w korzystnych cenach. Całość tych wyrobów najczęściej jest wytwarzana w masowej ilości, tak aby dotrzeć do jak największej grupy potencjalnych klientów.
MIEJSCA SPRZEDAŻY FMCG
Branża FMCG jest jednym z fundamentów krajowych gospodarek. To właśnie dzięki niej napędzany jest proces produkcyjny. Poszczególne marki wytwarzają swoje popularne towary, które sprzedawane są nabywcom. Towarzyszy temu marketing mający wypromować produkt i dodatkowo wzmocnić dystrybucję. W drugiej połowie XX wieku, podstawowe artykuły kupowało się w mniejszych sklepach, potem powstawały większe miejsca – markety, supermarkety i hipermarkety gromadzące wszystkie najpotrzebniejsze do życia rzeczy w jednym punkcie.
Nie omieszkaj też odwiedzić strony https://bydgoszczinfo.pl, gdzie możesz przeczytać interesujące ciekawostki, a przy okazji sprawdzić piękne miejsca na urlop w Bydgoszczy.
POJAWIENIE SIĘ INTERNETU
Rozwój technologiczny wytworzył nową przestrzeń do promocji towarów. Powstawanie kolejnych stron internetowych umożliwiało sprzedaż online. Wykształcił się Search Engine Marketing (SEM) promujący konkretne wyroby na jak najwyższych pozycjach po wpisaniu hasła do wyszukiwarki. Szybkość dostarczania przesyłek kurierskich przyczyniła się do wprowadzenia do oferty towarów spożywczych o krótkiej dacie ważności (owoce, warzywa, ryby, mięso itp.). Obecnie przez Internet można kupić większość przedmiotów pierwszej potrzeby. To wszystko sprawia, że branża FMCG działa coraz szybciej i na większą skalę. Daje się znaleźć w tym dużo plusów, ale dostrzegalne są też minusy – m. in. sporo liczba odpadów wpływająca niekorzystnie na naturalne środowisko.