Dla klienta najważniejszy jest produkt. Jego jakość, skład, wygląd, zastosowanie, cena…Ale to etykieta produktu dostarcza mu informację na temat tego, co znajdzie w opakowaniu. To etykieta przyciąga uwagę a jednocześnie staje się znakiem rozpoznawczym danego towaru. I firmy, która go produkuje.
Najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Na to pierwsze wrażenie składa się kilka czynników. Grafika, kolory, hasło i sama treść. Gdy całość jest chaotyczna lub nieprzemyślana klient szybko odłoży produkt na półkę lub w ogóle na niego nie spojrzy.
A więc czytelna, przyjazna grafika. Etykieta produktu powinna się wyróżniać na tle konkurencji, będąc jednocześnie w zgodzie z wizerunkiem danej firmy. Powinna tworzyć z nią spójną całość. Kontrast, zaskoczenie lub całkiem odwrotnie – harmonia i subtelność. Wszystko zależy od produktu, bo etykieta napoju energetycznego powinna być zgoła inna, aniżeli ekologicznego kremu do twarzy. Wiele zależy również do jakiej grupy konsumentów ma trafić produkt (grupa wiekowa, status społeczny itp.). Warto wiedzieć jak zaplanować reklamę – http://schober.pl/jak-zaplanowac-reklame-w-internecie/.
Zabawa kolorami, czcionką, materiałami, designem…Umieszczenie na małej powierzchni logo, składu, hasła reklamowego, grafiki, a czasem ostrzeżeń wymaganych przez prawo (na przykład informacji, że produkt jest drażniący itd.) to nie lada wyzwanie, dlatego stworzenie dobrej etykiety produktu to prawdziwa sztuka. Wiedzą o tym dobrze i graficy, i marketingowcy.