Biznes w stylu MLM jest znany od lat. Marketing wielopoziomowy polega na niczym innym, jak dystrybuowaniu produktów za pośrednictwem alternatywnych kanałów sprzedaży. W praktyce to budowanie sieci dystrybutorów, a co za tym idzie pominięcie kosztów związanych z marketingiem.
Choć sama idea wydaje się genialna, tak naprawdę budzi wiele kontrowersji. Na rynku istnieje bowiem wiele firm działających nieetycznie. Oferują one swoim pracownikom programy wychodzące poza realne możliwości. Najwięcej w firmach MLM zarabiają liderzy, czyli osoby sytuowane w hierarchii na wysokich stanowiskach. Liderzy zarządzają siecią pracowników uzyskując dzięki nim dochód pasywny zależny od osiągnięć dystrybutorów. Ważny jest lejek sprzedażowy.
Przewagą marketingu wielopoziomowego jest brak reklam we wszelkiej postaci. Nie uświadczymy tu spotów telewizyjnych, radiowych, internetowych, czy też banerów. Zamiast tego pracownicy stanowią żywą reklamę i wizytówkę firmy, trafiając do klientów ze swojego otoczenia. Każdy kto zakupi produkt, może stać się dystrybutorem i zacząć zarabiać. Ustna rekomendacja produktu to o wiele skuteczniejszy model sprzedaży, niż tradycyjne media, które borykają się z problemem szumu informacyjnego. Można powiedzieć, że biznes MLM jest niemal niewidoczny i należący do najbardziej natywnych metod sprzedaży, ponieważ polecenie ustne było znane o wiele wcześniej niż zdobycze współczesnej technologii.
Czy jesteś gotów, by wejść w sieć handlowych powiązań i zacząć zarabiać na swoim biznesie bez dodatkowych kosztów?