
Forma reklamy ma największy wpływ na jej ostateczną efektywność. Jak jednak o nią zadbać, jeżeli posiada się znikomą wiedzę na temat marketingu? Jak powinna wyglądać dobrze zapowiadająca się reklama internetowa? W przypadku marketingu bardzo ważne jest skoncentrowanie się na ustaleniu ogólnej strategii. To ona wymaga szczegółowego przemyślenia. Najpierw warto więc stworzyć przynajmniej ogólny zarys planu działania, by później móc już postępować i działać zgodnie z jego kolejnymi podpunktami.
Pierwszy krok polega na ustaleniu celu kampanii. Cel musi być doprecyzowany. Nie może być zbyt ogólny, czyli nie może być nim ogólna popularyzacja działalności na krajowym rynku. Żadnej firmie w rzeczywistości nie zależy wcale na sławie. Najważniejszym celem niemalże każdego przedsiębiorcy jest doprowadzenie do wzrostu sprzedaży, który przełożyłby się wyraźnie na większe zyski.
Krok drugi – określenie i wyznaczenie grupy docelowej. Reklama w Internecie nigdy nie zadziała na wszystkich, dlatego warto sprawić, by dotarła ona do tych, których chce się nią zainteresować. Podczas planowania kampanii dla ułatwienia można stworzyć sobie wizerunek potencjalnego klienta. Należy go jak najdokładniej scharakteryzować, określając jego wiek, potrzeby, wykonywany zawód czy prowadzony styl życia. Wymyślana później reklama internetowa ma uderzyć właśnie w tego klienta, który stanie się przedstawicielem ogólnej grupy docelowej.
Warto też w swojej strategii działania wyznaczyć konkretną kwotę, jaką można będzie przeznaczyć na marketing internetowy. Suma nie musi być wcale duża. Nawet przy niewielkim budżecie człowiek jest w stanie zastosować rozmaite strategie marketingowe, gdyż niektóre z nich są wręcz darmowe. Każdy przedsiębiorca może nieodpłatnie założyć konto dla firmy na różnych portalach społecznościowych, by właśnie na nich zacząć się później promować. Reklama w Internecie ma tę olbrzymią zaletę, że czasami zupełnie nic nie kosztuje.